-->

Wednesday, April 4, 2007

Pembunuhan Tanpa Kesakitan

Dalam peperangan, berlangsung tusukan demi tusukan. Mentah butir peluru memecah daging mematahkan tulang. Jasad mereka dirobek bagaikan hidangan. Anak menjadi yatim piatu. Isteri menjadi balu. Ketika kesakitan dirasai, memacu mereka bangkit melawan. Kerana akal mereka masih bernyawa.

Tetapi dalam Perang Pemikiran, tiada keringat yang tumpah, tiada tubuh yang mengalirkan darah, tiada lagi peluru atau peledak yang meratah. Tiada lagi yang kehilangan suami atau ayah. Tanpa merasai kesakitan mereka terkorban.

Dalam perang ini bukan nyawa jadi taruhan. Ketika nyawa dan kekuatan persenjataan dipertaruhkan, musuh Islam mengalami kekalahan. Umat Islam yang berjuang sentiasa berada dalam keberuntungan. Samada mereka terus menjulang Islam di atas muka bumi ini atau mereka menggadaikan nyawa mereka untuk mendapatkan bidadari di dalam syurga.

Maka Perang Pemikiran dilancarkan setelah perang salib mengalami sembilan kali kekalahan. Strategi Perang Pemikiran ialah membiarkan tubuh terus hidup dan mampu berjalan. Tapi akhlak telah dihancurkan, pemikiran telah diracuni, pendidikan telah dicemari dan agama telah dipalsukan.

Perang ini mensasarkan titik kelemahan umat Islam. Hinggakan adanya mereka bagaikan tiada. Seperti buih ditengah lautan. Mereka suburkan penyakit wahn. Penyakit menyintai dunia dan takutkan kematian. Orang yang berada dalam keadaan takutkan kematian sebenarnya mereka telah dibunuh tanpa merasa kesakitan.

Samuel Zwemer dalam persidangan Al Quds untuk paderi-paderi pada tahun 1935 mengatakan: "Sebenarnya tugas kalian bukan mengeluarkan orang-orang Islam dari agamanya menjadi pemeluk agama kalian. Akan tetapi menjauhkan mereka dari agamanya (Al Qur'an dan Sunnah). Sehingga mereka menjadi orang-orang yang putus hubungan dengan Tuhannya dan sesamanya (saling bermusuhan), menjadi terpecah-belah dan jauh dari persatuan. Dengan demikian kalian telah menyiapkan generasi-generasi baru yang akan memenangkan kalian dan menindas kaum mereka sendiri sesuai dengan tujuan kalian"

"Jika seseorang ingin membina bangunan yang kukuh, maka dimulakan dengan tapak dan asas yang kukuh. Islam juga begitu, maka binalah aqidah yang kuat. Sebaliknya, jika ingin merobohkan rumah, tentu sukar kalau terus membongkar tapak dan asasnya, maka hancurkan satu persatu, tembok dan pagarnya dindingnya, pintunya, bumbungnya, tiangnya... akhirnya rumah menyembah bumi..."

Allah taala telah berfirman:

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka akan Yang demikian. Surah As-Soff ayat 8.

No comments: