-->

Tuesday, February 13, 2007

Lupakan Saja

Dah lama teringin minum kopi kat Starbucks City Center. Hanya untuk merasa best ker tidak macam yang orang cakap. Tapi tak terpegi2 gak. Tau benda tu kena boikot. Tapi nak merasa sekali jer. Aku menggoda diri sendiri dan cuba menggoda housemate sekali. Hehe.

Hari ni aku dapat offline mesej dari bathal7 : Kpd Pengemar2 Cofee Beans N Starbucks...Tolong sebarkan yang baik. HALIMAH BINTI HAMZAH PASUKAN PETUGAS PROGRAM MS ISO 9002 JABATAN IMIGRESEN MALAYSIA Please note that all chocolate, vanilla and coffee drinks at Coffee Bean and Starbuck contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefides which is from animal origin (pork). Raspberry Frap uses cherries that has been dip n alcohol & the tiramisu contains RUM. Please pass this message to our muslim friends. Call JAKIM 03 - 8886 4000 for more information. Thank you.

U are welcome. Nasib baik. Pekena kopi bonjorno yang Suhaimi buat pun ok sebenarnya. Memujuk diri sendiri.

Nota Tambahan:

Howard Shultz, pengerusi Starbucks seorang zionis yang aktif.

Pada 1998 dia diberi penghormatan oleh Jerusalem Fund of Aish HaTorah dengan "Israel 50th Anniversary Friend of Zion Tribute Award" untuk khidmatnya kepada negara zionis dalam "memainkan peranan penting dalam mempromosikan hubungan antara Amerika Syarikat dan Israel".

Dana Yerusalem Aish HaTorah membiayai senjata dalam pembantaian umat Islam di Jenin yang diketuai oleh - Jenderal Shaul Mofaz, dan laman web propaganda zionis - honestreporting.com.

Di waktu ketika perusahaan lain menarik keluar perusahaan mereka dari Israel, Starbucks memutuskan menolong memulihkan ekonomi Israel dan melabur ke dalam Israel - usahasama dengan konglomerat Israel, Delek Group untuk Starbucks di Israel (Shalom Coffee Co).

Sudah terdedah bahwa Starbucks masih terus mendokong Israel dengan menjadi penaja pengumpulan dana untuk Israel.

boycott starbucks

No comments: